Kako od mora složenih informacija napraviti jasnu i zanimljivu priču?
U eri u kojoj se nauka svakodnevno sreće sa bujicom pogrešnih tumačenja, sposobnost da jasno, tačno i zanimljivo prenesemo činjenice postaje ključna veština, ne samo za naučnike, već za svakoga ko želi da doprinese informisanom društvu. Ova radionica pokazuje kako se i najkompleksnije naučne ideje mogu pretvoriti u poruke koje publika razume i pamti.
Jelena Branković je magistar farmacije i potpredsednica Coalition for Global Health Innovation, vodeće globalne organizacije u oblasti zdravlja koja okuplja 100+ mladih profesionalaca iz 40+ država i sa 6 kontinenata. Sa više od 5 godina međunarodnog iskustva u projektima, istraživanju i komunikaciji, Jelena se zalaže za zdravstvenu jednakost, pismenost u zdravstvu i inkluzivna rešenja koja osnažuju zajednice širom sveta.
U toku studija je obavljala funkciju glavne urednice studentskog časopisa Farmaceutskog fakulteta – Univerziteta u Beogradu (SupHa), publikujući 6 brojeva sa preko 100 članaka i 15 intervjua sa zdravstvenim profesionalcima. Aktivno se bavi istraživanjem u oblasti vakcinalne i zdravstvene pismenosti, kao i naučnom komunikacijom u oblasti javnog zdravlja. Svoja interesovanja planira da razvija kroz doktorske studije na istom fakultetu.
U eri u kojoj se nauka svakodnevno sreće sa bujicom pogrešnih tumačenja, sposobnost da jasno, tačno i zanimljivo prenesemo činjenice postaje ključna veština, ne samo za naučnike, već za svakoga ko želi da doprinese informisanom društvu. Ova radionica pokazuje kako se i najkompleksnije naučne ideje mogu pretvoriti u poruke koje publika razume i pamti.
Učesnici će se kroz konkretne primere i praktične zadatke upoznati sa osnovnim principima savremene naučne komunikacije:
– Dobra naučna komunikacija: jasna, precizna, prilagođena publici
– Loša naučna komunikacija: senzacionalistička, manipulativna, bez konteksta
– Primeri iz oblasti medicine, farmacije i zdravlja
– Relevantnost podataka, fact-checking
– Struktura dobre naučne priče: problem → dokaz → rešenje
– Kako koristiti analogije, poređenja i narativ bez dramatizacije i bez gubitka preciznosti
Na kraju radionice, svaki učesnik kreiraće kratak, jasan i ubedljiv primer naučne poruke, kao mini-vežbu primene naučene veštine.
Ova radionica je idealna za svakoga ko želi da nauči kako da jasnije misli, bolje komunicira i pouzdano prepoznaje dezinformacije, tri veštine koje su danas neophodne u školi, na fakultetu, ali i u svakodnevnim razgovorima.
Prijavom ćete: