Na ovoj radionici sadićete mikrobilje i naučiti kako pravilni uslovi direktno utiču na njegov rast. Kroz praktičan rad povezaćete biologiju i tehnologiju, koristeći Arduino za automatsku kontrolu osvetljenja. Naučićete kako prikupljanje podataka iz okruženja omogućava pametne odluke koje poboljšavaju uslove za uzgoj biljaka.
U prvom delu samostalno ćete saditi mikrobilje u posebne saksije, koristeći seme, zemlju i odgovarajuće posude, uz učenje o pravilnoj nezi, svetlosti i vlažnosti. U drugom delu radićete sa Arduino sistemom i senzorom osvetljenosti, prikupljaćete podatke iz okruženja i na osnovu njih uključivati ili isključivati rasvetu kako biste produžili period osvetljenja mikrobilja.
Kroz konkretan projekat ćete videti kako tehnologija rešava realne probleme u održivom uzgoju hrane. Radionica vam daje praktične veštine koje možete primeniti kod kuće, u školi ili u budućim STEM projektima.
Tamara Đorić Šparović je profesor geografije sa 25 godina iskustva u obrazovanju. Zaposlena je u Matematičkoj gimnaziji u Beogradu, gde aktivno učestvuje u razvoju i realizaciji domaćih i međunarodnih projekata koji povezuju nauku, tehnologiju i održivi razvoj.
Autor je i koordinator uspešno realizovanog Erasmus+ K2 projekta „Pametna školska bašta“, kao i koordinator tekućeg K2 projekta „Ruralni turizam – korak u budućnost“. Kao član tima u projektu „Digitalni izazov“ stekla je dodatno iskustvo u planiranju i sprovođenju evropskih obrazovnih projekata, a kao autor aplikacije za Erasmus+ program mobilnosti KA121 doprinela je unapređenju i digitalizaciji projektnih procesa.
Osnivač je i rukovodilac Sekcije za održivi razvoj, kroz čiji rad podstiče učenike da razvijaju ekološku svest i razumevanje principa održivosti. U svom radu fokusira se na povezivanje STEM oblasti, ekologije i inovativnih nastavnih metoda, uz snažno uverenje da se odgovornost prema životnoj sredini najuspešnije razvija kroz praktične aktivnosti, saradnju i kritičko mišljenje.
Jovica Milisavljević je nastavnik fizike i rukovodilac sekcije Primenjena fizika i elektronika, sa dugogodišnjim iskustvom u razvoju savremene, eksperimentalno orijentisane nastave. Autor je i koautor stručnih radova koji se bave primenom računara i informatičkih tehnologija u školskim laboratorijama, sa posebnim naglaskom na unapređenje demonstracionih ogleda i laboratorijskih vežbi u osnovnim i srednjim školama.
U svojim publikacijama razrađuje upotrebu digitalnih mernih sistema, senzorskih podsistema i softvera za prikupljanje i obradu podataka, kao i integraciju interaktivnih tehnologija poput SmartBoard sistema, simulacija i računarskih modela u nastavu fizike. Zalaže se za koncept „učenja kroz rad“, u kome učenici aktivno učestvuju u eksperimentima, samostalno mere, analiziraju rezultate i povezuju teoriju sa realnim fizičkim pojavama. Njegov pristup nastavi usmeren je na to da savremene tehnologije učine nastavu preciznijom, efikasnijom i motivišućom, uz razvoj analitičkog mišljenja i interesovanja za STEM oblasti.