Na ovoj radionici povezaćete sve što ste do sada naučili i napraviti funkcionalan sistem za pametno baštovanstvo. Koristićete Arduino za kontrolu osvetljenja i zalivanja mikrobilja, oslanjajući se na podatke sa senzora iz realnog okruženja. Kroz timski rad razumećete kako tehnologija direktno doprinosi održivom i efikasnom uzgoju biljaka.
Radićete u parovima ili malim timovima na izradi kompletnog sistema za pametno baštovanstvo. Povezivaćete Arduino, protobord, senzore, relej, pumpu za vodu i LED rasvetu, programirati sistem i testirati njegov rad, uz podršku voditelja radionice i zajedničko rešavanje tehničkih problema.
Razvijaćete timski rad, komunikaciju i tehničko razmišljanje kroz praktičan projekat.
Zato što ćete samostalno napraviti sistem sa realnom primenom i videti kako se znanje pretvara u konkretno rešenje. Radionica vas uvodi u inženjerski način razmišljanja i pokazuje kako STEM veštine mogu doprineti održivom razvoju i pametnim tehnologijama.
Tamara Đorić Šparović je profesor geografije sa 25 godina iskustva u obrazovanju. Zaposlena je u Matematičkoj gimnaziji u Beogradu, gde aktivno učestvuje u razvoju i realizaciji domaćih i međunarodnih projekata koji povezuju nauku, tehnologiju i održivi razvoj.
Autor je i koordinator uspešno realizovanog Erasmus+ K2 projekta „Pametna školska bašta“, kao i koordinator tekućeg K2 projekta „Ruralni turizam – korak u budućnost“. Kao član tima u projektu „Digitalni izazov“ stekla je dodatno iskustvo u planiranju i sprovođenju evropskih obrazovnih projekata, a kao autor aplikacije za Erasmus+ program mobilnosti KA121 doprinela je unapređenju i digitalizaciji projektnih procesa.
Osnivač je i rukovodilac Sekcije za održivi razvoj, kroz čiji rad podstiče učenike da razvijaju ekološku svest i razumevanje principa održivosti. U svom radu fokusira se na povezivanje STEM oblasti, ekologije i inovativnih nastavnih metoda, uz snažno uverenje da se odgovornost prema životnoj sredini najuspešnije razvija kroz praktične aktivnosti, saradnju i kritičko mišljenje.
Jovica Milisavljević je nastavnik fizike i rukovodilac sekcije Primenjena fizika i elektronika, sa dugogodišnjim iskustvom u razvoju savremene, eksperimentalno orijentisane nastave. Autor je i koautor stručnih radova koji se bave primenom računara i informatičkih tehnologija u školskim laboratorijama, sa posebnim naglaskom na unapređenje demonstracionih ogleda i laboratorijskih vežbi u osnovnim i srednjim školama.
U svojim publikacijama razrađuje upotrebu digitalnih mernih sistema, senzorskih podsistema i softvera za prikupljanje i obradu podataka, kao i integraciju interaktivnih tehnologija poput SmartBoard sistema, simulacija i računarskih modela u nastavu fizike. Zalaže se za koncept „učenja kroz rad“, u kome učenici aktivno učestvuju u eksperimentima, samostalno mere, analiziraju rezultate i povezuju teoriju sa realnim fizičkim pojavama. Njegov pristup nastavi usmeren je na to da savremene tehnologije učine nastavu preciznijom, efikasnijom i motivišućom, uz razvoj analitičkog mišljenja i interesovanja za STEM oblasti.