Prva od tri radionice koje spajaju ekologiju, tehnologiju i praktičan rad. Radionice se mogu pohađati kao celina ili pojedinačno.
Na ovoj radionici upoznaćete se sa urbanim baštovanstvom i njegovom ulogom u savremenim gradovima, ali i sa tehnologijom koja ga čini pametnijim i efikasnijim. Kroz razgovor, primere i praktičan rad povezaćete prirodu i elektroniku, razumevajući kako se hrana može uzgajati i tamo gde prostora ima malo. Radionica postavlja čvrstu osnovu za sve naredne praktične projekte.
U prvom delu upoznaćete pojam urbanog baštovanstva, njegove prednosti i izazove, kao i različite oblike urbane poljoprivrede. U drugom delu radićete sa Arduino razvojnim sistemom, upoznati njegove osnovne komponente, softver i tipične primene u jednostavnim hardversko-softverskim projektima.
Zato što ćete steći znanja koja povezuju ekologiju i tehnologiju na jasan i primenljiv način. Ova radionica vam daje temelje za dalje eksperimente i pokazuje kako STEM veštine mogu direktno doprineti održivom životu u gradu.
Tamara Đorić Šparović je profesor geografije sa 25 godina iskustva u obrazovanju. Zaposlena je u Matematičkoj gimnaziji u Beogradu, gde aktivno učestvuje u razvoju i realizaciji domaćih i međunarodnih projekata koji povezuju nauku, tehnologiju i održivi razvoj.
Autor je i koordinator uspešno realizovanog Erasmus+ K2 projekta „Pametna školska bašta“, kao i koordinator tekućeg K2 projekta „Ruralni turizam – korak u budućnost“. Kao član tima u projektu „Digitalni izazov“ stekla je dodatno iskustvo u planiranju i sprovođenju evropskih obrazovnih projekata, a kao autor aplikacije za Erasmus+ program mobilnosti KA121 doprinela je unapređenju i digitalizaciji projektnih procesa.
Osnivač je i rukovodilac Sekcije za održivi razvoj, kroz čiji rad podstiče učenike da razvijaju ekološku svest i razumevanje principa održivosti. U svom radu fokusira se na povezivanje STEM oblasti, ekologije i inovativnih nastavnih metoda, uz snažno uverenje da se odgovornost prema životnoj sredini najuspešnije razvija kroz praktične aktivnosti, saradnju i kritičko mišljenje.
Jovica Milisavljević je nastavnik fizike i rukovodilac sekcije Primenjena fizika i elektronika, sa dugogodišnjim iskustvom u razvoju savremene, eksperimentalno orijentisane nastave. Autor je i koautor stručnih radova koji se bave primenom računara i informatičkih tehnologija u školskim laboratorijama, sa posebnim naglaskom na unapređenje demonstracionih ogleda i laboratorijskih vežbi u osnovnim i srednjim školama.
U svojim publikacijama razrađuje upotrebu digitalnih mernih sistema, senzorskih podsistema i softvera za prikupljanje i obradu podataka, kao i integraciju interaktivnih tehnologija poput SmartBoard sistema, simulacija i računarskih modela u nastavu fizike. Zalaže se za koncept „učenja kroz rad“, u kome učenici aktivno učestvuju u eksperimentima, samostalno mere, analiziraju rezultate i povezuju teoriju sa realnim fizičkim pojavama. Njegov pristup nastavi usmeren je na to da savremene tehnologije učine nastavu preciznijom, efikasnijom i motivišućom, uz razvoj analitičkog mišljenja i interesovanja za STEM oblasti.